GBS KALLO 2de kleuterklas

GBS KALLO 2de kleuterklas

vrijdag 26 januari 2018

2 KL : "Ik ben een mus en moet op zoek naar nootjes , restjes en wat koek...." ( vervolg vogels in de winter )


Dag iedereen, 

Donderdag en vrijdag hebben we verder geleerd over vogels in de winter. 
Weet je , dat veel vogels honger lijden in de winter bij koude temperaturen !
Daarom hebben wij oud brood mee naar school genomen. 
Dit oud brood hebben we in hele klein stukjes gedaan zodat alle vogels groot en klein heerlijk kunnen smullen.

Op de foto's zie je ook enkele kleuters van Juf Caroline. 
Juf Caroline was ziek en de kleutertjes waren verdeeld tussen alle andere klasjes. 
Welkom  lieve kapoenen.


Ook hebben we heerlijke snoepappels gemaakt. 
Met appels en grote zaden hebben we deze snoepappels gemaakt.
Wat fijn, oppassen met de priknaald ! 

onze nieuwe woordenschat : de merel, het roodborstje, het koolmeesje, de voederplank, het vogelhuisje, de muts, het verzorgen, vogelhuisje, de ijsblok, de voetsporen.


We leerden ook nog een liedje : 

"Ik ben een mus en moet op zoek naar nootjes ,restjes en wat koek.
Strooi wat eten allemaal dan zeg ik dank u in mijn taal.
Tsjilp tsjilp tsjilp tsjilp tsjilp tsjilp. "

enz.... ik ben een duif, koolmeesje ....

Voor meer foto's kijk even op volgende link :

Volgende week gaat ons thema over Circus en Carnaval.
Nog een fijn weekend en tot maandag !

Groetjes van alle vogeltjes uit 2 kl, 
Juf Sofie en meester Jo

verslag : meester Jo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten